lördag, mars 14, 2009

Jag hatar män

Jag saknar verkligen att gå och lyssna på demoband. Det finns ju ingenting som stoppar mig egentligen men back in Sundsvall var det så lätt att ha koll och det var så trevligt att märka när hade gått och blivit bra. Sånt händer inte så ofta längre.

Ett undantag inträffade dock nyligen.

Det var ungefär ett år sedan på KGB. Det var någon tidning som firade ett jubileum och jag var egentligen bara där för att höra Wendy McNeil. Jag minns bandet som spelade när vi gick. Discobeat, saxofon, text på svenska som knappt gick att urskilja förutom något bisarrt om att "kuken är så tung att bära". Min allmänna reaktion till musiken var ett ?

Så här ett år senare råkade jag av en händelse hitta samma låt på youtube. Jag hatar män heter låten och bandet heter Elenette och skillnaden är radikal. Nu finns en 50-talspopmelodi och doa-körer och ett helt oslagbart medryckande sväng. Jag avgudar den här låten.

Jag tänkte posta den här men jag minns inte mitt youtube-lösenord och när jag skulle skicka efter ett nytt mindes jag inte mitt användarnamn så den nyfikne får sköta det hela själv.

Jag rekommenderar starkt!

2 kommentarer:

mishka sa...

Inte helt knasigt faktiskt. Men jag kör mest med säkra kort :) Som SKWBN tex.

Anonym sa...

JAG ÄLSKAR ELENETTE, ibland så mycket att jag hatar dem