måndag, januari 01, 2007

Dagens i-landsproblem

Livet är bra orättvist ibland.

Jag fick en i-pod i julklapp så nu kan jag säga hejdå till min kära mini-disc. Ja, jag vet att mini-disc är efter och allt sånt men den var bra, jättebra, enda problemet var att trot hi-md-formatet blev jag tvungen att ha så himmlans många discar.
Nu är det pod som gäller, perfekt men... Då går datorjäveln och går sönder. Eller rättare sakt allt fungerar som det ska förutom ljdenheten. Alla program på datorn står plötsligt och hävdar att det inte finns någon CD-lucka. "Tyvärr inga ljudenheter hittade". Ursäkta mig men jag satte precis i en skiva i den där enheten som inte finns! Titta på datorns högra kortsida och säg att det där inte är en ljudenhet! Datorjävel... Nu blir inte podden fylld på ett bra tag, först ska datorna på reparation... Grattis Mini-Discen, du vann just en resa till London och en till Granada, dig kan man i alla fall lita på.

6 kommentarer:

martin sa...

ljudenhet är typ windows + "drivrutiner" och "ljudkort" det har ju inget med cdn å gö.

grattis till ipoden !

Linus Brännström sa...

köp en mac!

Ida sa...

Till kommentar 1: tack för den tekniska genomgången, jag skulle nog behöva fler sådana! =)

Till kommentar 2: Jag är inte gjord av pengar... Fast å andra sidan, om det skulle lösa alla dataproblem kan det kanske vara värt...

Anonym sa...

Jag fick oxå en ny Ipod i julklapp. Så nu har jag två... va dumt.

/Sandra
http://rakollo.blogspot.com/

Daniel sa...

Har du slutat blogga, vännen?

Ida sa...

Jag har tagit en paus i bloggandet för jag befinner mig i Peru. I maj ska jag dock förhoppningsvis börja igen!