måndag, juni 18, 2007

I'm back

(Lyssnar på i skrivandets stund: Beirut - Postcards from Italy)

Egentligen skriver jag som aldrig förr, reseblogg, dagbok (vilket jag aldrig lyckats hålla förrut) och på extrajobbet så klart men här har det inte blivit av. Jag lyssnar på en massa musik också, nytt som jag inte gjorde sist jag publicerade här så förutsättningarna har egentligen varit det allra bästa för Musikmani. Oberoende av orsaken till min ickeexisterande Musikmani-inspiration så ska jag i alla fall börja skriva här igen.

Det kan vara så att min bloggtorka har att göra med att jag inte varit mig själv de senaste 3-4 månaderna, jag har nämligen nästan inte köpt några skivor alls. Förutom en Best of Nick Cave and the Bad Seeds, The Essential Leonard Cohen och Regina Spektors Begin to hope har skivsamlingen stått still i växten. Men det blir det också snart ändring på också. I torsdags blev det CD-rea och jag skickade genast iväg en beställning på 19 skivor. Har jag råd med det? Nä, egentligen inte men det var välbehövligt - nu känner jag mig som mig själv igen. Musikmani är tillbaka.


Skivbeställningen som bör komma när som helst nu:

Ali Asha - Asha Ali
CSS - Cansei De Ser Sexy
Tv On The Radio - Return to Cookie Mountain
Persson Peps - Bästa
The Tough Alliance - A New Chance
Björk - Debut
Air - Talkie Walkie
(Ingenting) - Mycket Väsen För Ingenting
Blondie - Essential Collection
Morrissey - Vauxhall & I
Hellström Håkan - Det Är Så Jag Säger Det
Portishead - Dummy
Miss Li - Late Night Heartbroken Blues
Pulp - Different Class
Koop - Waltz For Koop
Lambchop - The Decline Of The Country And Western Civilization (1993-1999)
Lcd Soundsystem - Lcd Soundsystem
Woven Hand - Mosaic
CocoRosie - The Adventures of Ghosthorse and Stillborn

Summa:
1321.00 kr

1 kommentar:

Johan sa...

19 skivor var rejält, men ska man göra någonting kan man lika gärna göra det ordentligt, som man brukar säga. Du fick ju med en del fina skivor där också...