måndag, juni 25, 2007

Nya skivor!

(I skrivandets stund: The Rapture - Olio)

Nope, min jättebeställning från CDON har fortfarande inte kommit men borde väl dyka upp imorrn eller senast tisdag eftersom jag fått mail som säger att de har skickat paketet. Men jag har hunnit med några skivköp till. Jag var på Åhléns och spanade efter en födelsedagspresent då jag hoppsan sa, råkade se en skylt med texten "CD, 3 st för 100kr". Jag kunde naturligtvis inte motstå utan började ivrigt bläddra bland skivorna. Medan jag gjorde det stod jag också och tjuvlyssnade på två män i 30-årsåldern som också stod och tittade på samma lilla CD-rea.
Vi får ha tur om vi hittar 3 skivor tillsammans sa dom och blädrade och blädrade och kommenterade vilket oerhört dåliga skivor det var och att det inte gick att hitta ens en enda värd 39.50 vilket var priset för en CD. Jag stod och log lite överlägset och tyckte väldigt synd om deras dåliga smak då jag visste att de just bläddrat förbi både Billie Holliday, Ella Fitzgerld och Edit Piaf. Tur för mig att jag gillar oldies (fast bara bra oldies så klart). De tre nämnda hade jag redan så dom fick ligga kvar däremot gick jag lyckligt hem med några fina samlingsskivor med James Brown, Jerry Lee Lewis, Jaques Brel, David Bowie och Louis Armstrong. Sen blev det den überhypade Echoes av The Rapture också. Visserligen jävligt 2003 men jag gillar den - och jag hade den inte så när priset är 33,33333333333333kr måste jag ju slå till.
Så 6 bra skivor för 200 kr = en bra dag.

Inga kommentarer: