söndag, juni 24, 2007

Accelerator is my hot hot sex

(Lyssnar på i skrivandets stund: CSS-Music is my hot hot sex)

Jag kan inte med ord beskriva hur peppad jag är på Accelerator, peppad men orolig. För år efter år återkommer The Big One med det mesta man kan önska sig i musikväg, 2007 är inget undantag. Jag går här och längtar ihjäl mig efter nya favoriter The Long Blondes, TV on the Radio och Cansei de ser Sexy. Sen måste jag ju se Electrelane, Modest Mouse och Rufus Wainwright också. Och Bright Black Morning Light. Och The Gossip. Och Junior Boys. Och gamla favoriten Bright Eyes så klart. Och Jamie T. Och sen är ju sjjukt nyfiken på Taken by trees också och, fan... Det här kommer inte att gå - som vanligt. Även fast jag redan av tidskäl sorterat bort stora favoriter som Jens Lekman, Frida Hyvönen och José Gonzales pga deras svenskhet (jag räknar nämligen med att få fler chanser att se dom3) så kommer jag garanterat missa en massa och det svider, det svider som fan.
Jag hade även planerat att kolla upp de band jag inte kände till sen innan men ddet är nog bäst att jag låter bli, det sista jag behöver är ännu ett måste i ett redan pressat schema. Ja, schemat är ju inte avslöjat ännu men så fort det blir det måste jag lägga upp en plan. Frågan är om jag kommer ha tid att äta, det ser inte direkt ljust ut...

Inga kommentarer: