söndag, augusti 19, 2007

Hemma

Det var inte utan sorg i sinnet jag lämnade Lille, staden där jag handlade på Lidl varje dag, staden där varje tordag var "soptorsdag" och folk slängde ut alla möjliga saker de inte ville ha på gatan och man kunde gå runt och rota. Staden där jag vågade spela gitarr och sjunga bland folk, på gatan, på fester, you name it.
Men det är också med stor glädje jag nu återser Sverige och jag kan inte dölja min oerhörda förtjusning över att nu bli Stockholmbo! Ett nytt och bättre Musikmani, det är vad som väntar.
Om jag får bestämma blir det konsert redan till helgen: Sunburban Kids på Debaser men det beror på vad min amerikanska gäst och hennes mamma tycker.
I helgen gjorde jag en snabbvisit i Paris på hemvägen. Där gjorde jag och mina vänner ett snabbvisit på klubben Fleche d'or innan vi skyndade tillbaka för att sova på tågstationen då vårt hostel lurat oss. Men mest av allt har jag njutit av tunnelbanans alla musiker som spelar musik som är så väldigt fransk att man bara sitter och ler.

Min sista dag i Lille köpte jag också 4 nya skivor:
Rufus Wainwrite - Want One
Joy Division- Unknown pleasures
Feist - Let it die
Noir Désir - kommer just nu inte ihåg titeln men det är den mest svart-orange-rött fodral och heter nåt med visages eller liknanade

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ida, skönt att höra att du är på hemväg , när kommer du till Stockholm, slå en pling vetja! Kramar Sanna!