onsdag, februari 01, 2006

Katie Melua - en förolämpning

Jag önskade mig skivor i julklapp förra året precis som jag gör varje år. Skillnaden var att 2005 fick jag en skiva jag inte hade önskat mig: Katie Melua - Piece by piece med kommentaren att jag borde ha önskat mig den. Omtänksamt och snällt kan tyckas, att ge mig något jag kanske inte visste att jag ville ha men med tanken på kommentaren om att skivorna jag önskade mig så dåliga t ex "den där jäkla transvestiten" och annat oljud så går det ju inte att tolka som annat än en ren förolämpning. Borde inte det vara olagligt?! Jag menar inte att det borde vara olagligt att förolämpa någon annans musiksmak det gör jag själv nästan dagligen på mer eller mindre allvar, jag menar att det borde vara olagligt att förolämpa min musiksmak.

Hur som helst så har jag nu lyssnat igenom skivan några gånger och förutom ett kort, obehagligt ögonblick då jag tyckte att hon lät som Amy Diamond så är det faktiskt helt okej. Flera låtar är till och med bra det måste jag erkänna, framför allt är starten väldigt stark och ja, det är ganska fint.

Så även om jag hellre ville ha Electrelane så kommer jag inte slå sönder min Katie Melua.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det du som gör middag svila?

Ida sa...

Eh, va? näe jag tror inte att jag gör middag svila...

Ida sa...

Hahahahahaa, fy fan vad kul. Nä, det är inte jag som gör middag svila men nu vet jag vad det är för något eftersom jag lärt känna dom som gör den!