fredag, februari 03, 2006

Sundsvall mobbar country

Ibland hatar jag Sundsvall och det tror jag att jag har nämnt tidigare. Idag är en sådan dag eftersom jag imorse märkte att filmen om Johnny Cash inte går upp här. Jag förstår ingenting, det är ju en Hollywood-film med jättekända skådespelare och det handlar om en stor legend. Nu när jag såg fram emot en Hollywood-film, vilket inte händer så ofta, nä då duger den inte. Den enda förklaringen till detta måste vara att biografen i Sundsvall hatar countrymusik, jäkla puckon. Countrymusik när den görs på rätt sätt är fantastisk och Johnny Cash gjorde mycket rätt (fast bäst är ändå The Carter Family, 30-tals bluegrass regerar) så bara musiken borde göra filmen värd att se även om det är skådisarna som sjunger. Dessutom visas inte heller superhyllade Brokeback mountain, även den med ett hyllat country soundtrack. Någon här hatar alltså country OCH bra film, så snälla lämna stan eller skärp dig eller sluta åtminstone att jobba på bion.

1 kommentar:

Mona sa...

Håller med. Tjurar fortfarande över att vi uppenbarligen kommer att få vänta på dessa filmer ända tills Draken tar hit dem. Det vill säga, om ett år...