onsdag, februari 08, 2006

Nina tolkar White Stripes

Såg nyss trailern för Amir Chamdins film "Om gud vill" med han själv och Nina Persson i huvudrollerna. Två musiker som blir skådisar men trots det är det inte filmen jag vill kommentera, jag känner mig inte särskilt sugen på att se den. Det jag tänkte på under trailern var främst vilken jäkla snygg röst hon har ändå Nina Persson. Jag gör inte direkt vågen när jag hör The Cardigans, de är helt ok men inget jag känner passion för men rösten är verkligen fantastisk. Låten som hon sjunger är The White Stripes Dead leaves and the dirty ground och även om det kanske inte är originell egen tolkning så låter det ändå förbannat bra. Bra låt+bra röst=bra. En inte alltför chockande slutsats förstås...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är för att det inte är jag som tagit dem.. ;P

Anonym sa...

Ett tips:
http://www.myspace.com/pennycentury
Julia sjunger vackert, vackert.