fredag, december 28, 2007

5 år senare


Jag har för vanan att gå runt med en liten lapp i plånboken över skivor jag tänker köpa. Den allra första av dessa lappar skrev jag för ca fem år sedan. Högst upp fanns du Sasha Bells soloprojekt Finishing School. Ett stort antal skivköp senare, ja faktiskt flera år senare står samma skiva kvar på förstaplatsen. Något sorts rekord måste detta innebära, jag har alltså varit på väg att köpa samma skiva dagligen i 5 års tid utan att det hänt.
Förrän idag.
Tack vare en blogg fick jag reda på att den fanns att hitta på Myrorna i Sundsvall. Det var ett tag sedan jag läste det och då befann jag mig (tack och lov) inte i närheten av min gamla hemstad. Denna fakta har sedan gnagt i mitt medvetande ända tills idag då fylld av hopp om att den skulle finns kvar eftersom jag gissar att Finishing Schools fanbase i Sundsvall är minimal och för att ingen letar skivor på Myrorna eftersom de aldrig brukar ha något bra. Och jag hade rätt, det fanns den och nu kan den äntligen strykas från min lista.
Idag köpte jag finishing School och jag gjorde det för 20 spänn.

2 kommentarer:

Linus Brännström sa...

ha, tacka mig för det! eller ja, det gjorde du ju i princip i inlägget.

Ida sa...

Ja, verkligen. Tack så jättemycket, jag skulle aldrig ha kollat annars. Jag har dock gått runt och varit sjukt nervös över att den skulle vara borta, så nervös att jag inte ens vågade nämna att jag var på väg till Myrorna när jag lämnade redaktionen igår...