onsdag, december 19, 2007

Musikbyråns lista

Well, jag kände mig hyfsat säker på att det skulle bli Feist, möjligen hotad av Anna Järvinen eller kanske M.I.A. Jag tyckte att det var en rättmätig etta i alla fall. Jag är förvånad över att Järvinen inte fanns med, jag har inte riktigt tagit till mig hennes skiva personligen men jag trodde ju ändå att Musikbyrån skulle ha gjort det. Och M.I.A fanns med men ganska lågt, det var väl inte lika nyskapande som första skivan, på min lista kommer den vara högre, det är ett som är säkert.

Sen är jag mest förvånad över att det var så få "vad tusan är det där för något?"-skivor. Aa och Pharoahe Monch så hade jag hört alla skivor, över 50% finns på min i-pod vilket känns som en högre frekvens än vanligt. Jag som faktiskt tyckte att jag har haft dålig koll i år, jag har inte ens sett ett enda avsnitt av Musikbyrån vilket ju skulle vara den lätta vägen att hålla koll. Jag tyckte att jag tappat orken att hålla koll lite grann men jag antar att jag kom ikapp min slapphet under årets första halva.

Annars var det många saker som gjorde mig glad under årets sista program, framför allt alla videos. Jag vet att vidoes har fått en revival via youtube men jag har inte riktigt kommit in i det. Modest Mouse piratvideo såg rolig ut. Annars blev jag glad över att Rufus är så dramatisk och att systrarna Cassady bråkar över att uppvärmningen inte låter tillräckligt originell.

det har varit ett bra skivår - albumet lever åtminstone ett litet tag till...

Inga kommentarer: