tisdag, december 11, 2007

Of Montreal

Världen behöver fler Kevin Barnes. Well, världen behöver i alla fall en Kevin Barnes, många likadana är ju alltid tråkigt.
Och nu ska jag förresten sluta upp med min otrevliga vana att berätta vad andra ska tycka och vad andra behöver och börja om hela inlägget med att säga:

JAG BEHÖVER KEVIN BARNES!

Jag behöver en karl i röda skor med toffsar och blått glittersmink. Jag behöver en karl som både kan stila med snygga discoposer OCH mangla sönder en gitarr. Jag behöver gröna kavajer med puffärmar och turkosa nätstrumpor. Någon som spelar tills fingrarna blöder och ramlar in i trumset med söta små rougecirklar på kinderna.

Sen gör det inte saken sämre att denna någon, Kevin Barnes spelar i ett makalöst bra popband också, ett band som lyckas genomföra en perfekt konsert från första rundgångsmaratonet till den sista popdängan. Of Montreal är allt jag vill att ett band ska vara.

Vissa klagomål har jag. Som att man inte kan låta förbanden spela tråkig musik i flera timmar så att man blir alldeles slut, inte alls peppande, bara frustrerande. Sen var animationerna i bakrunden fruktansvärt fula men när det gäller musik, scenframträdande, klädval, jag allt som egentligen rör Of Montreal finns det absolut inget att klaga på.

Just nu hatar jag mig själv för att jag missbrukar superlativ alltför ofta för nu har jag inget att ta till när jag verkligen behöver det. Jag är bara glad över mitt förnuftiga spontanbeslut att jag måste till Medis, lycklig över att man kan bestämma sig i sista stund. Speciellt när det blir så bra.

Ahhhh, Of Montreal.

Bäst.

1 kommentar: