måndag, maj 29, 2006

Popagandas propaganda

När jag är på festival vill jag lyssna på musik. Inte ett allt för chockerande statement kanske men det måste sägas och det är pga. av detta som de politiska partiernas närvaro stör mig. För många hör det ihop, musik och politik men jag vill gärna hålla de två åtskilda och när konsertschemat är tightare än ”J-Lo in her jeans” har jag verkligen inte tid att varken diskutera eller samla broschyrer. Till en början orkar jag säga nej tack till alla papper som sträcks fram men det slutar alltid med att jag lessnar och istället tyst tar emot allt som kommer i min väg och innan jag vet ordet av står jag där med en halv regnskog i näven. Av en slump hittade jag och min kära vän den perfekta lösningen på problemet och eftersom det här är en musiksida och jag helst håller isär musik och politik så ska det här berättas utan att gå in på min egen politiska positionering. Som jag nämnt så regnade det i stort sett konstant under Popagandas två första dagar, lösningen var att köpa en regncape och det såldes enbart av vänsterpartiet för det mycket rimliga priset 10 kr styck. Helt klart helgens bästa köp, så himla värt det bara för att slippa regnet. Dessutom tillkom ännu en fördel. På ryggen fanns det naturligtvis lite reklam för vänstern, en fras med humor på hög nivå: ”Problemen kommer uppifrån (v)”. Det är ju fyndigt. Det är det lilla v:et i slutet som skapar magin med denna cape. Vänsterpartisterna såg det och tänkte att där går de redan frälsta, sossar och folkisar såg samma v och tänkte att där är det inte ens nån idé att försöka. Resultat: jag var torr och pappersfri och det enda som krävdes var en regncape från vänsterpartiet!

Inga kommentarer: