tisdag, oktober 03, 2006

Nostalgi?

Imorrn ska jag till Stockholm (igen). En alldeles för bra konsertvecka för att sitta i Norrland och häcka och om jag orkar blir det åtminstone tre spelningar för min del. Mando Diao imorgon, Camera Obscura och My Darling You på fredag och The Essex Green (för andra gången i år) på söndag. Hade redan förra veckan spanat in att de här konserterna hölls och efter noga övervägande drar jag nog alla tre.

Mando Diao nämnde jag först som ett kanske. Det var länge sen jag satt och vaktade framför ZTV för att få se en video med det som en gång var mitt absoluta favorit band. Jag tänkte att det kunde vara kul att se dom för gamla tiders skull, lite nostalgi för min del.
Hade dessutom en kompis som var peppad men jag kunde inte bestämma mig för om jag verkligen ville gå så jag avvaktade och avvaktade och avvaktade lite till och vips var biljetterna slut! När min vän ringde och berättade det blev jag verkligen jättejätteledsen. Först då förstod jag hur gärna jag egentligen ville se den där spelningen. Tack och lov fanns det biljetter på Debasers hemsida så nu är jag bara glad och förväntansfull. Jag kommer oundvikligen stå och vänta på dom gamla låtarna hela konserten, det var ju dem jag älskade och jag börjar faktiskt erkänna för mig själv att jag nog fortfarande har ganska "starka känslor".
Den nya skivan vet jag inte, jag vill kanske ha den, mest av dessa nostalgiska skäl men det är precis på gränsen att jag nog inte skulle köpa den. Vilket gör att jag deppar över min usla timing att vara bortrest just när skivan släpps - annars hade jag kanske kunnat få lyssna på den genom jobbet... Men vi får se imorrn om det bara blir nostalgi eller om jag kanske blir nyfrälst!

Känns dock drygt att stanna ända till måndag men om jag vill se Essex Green är det en nödvändighet. Jag har ju visserligen sett dom en gång i år redan men då hade jag precis skaffat deras nyaste, jag kunde inte låtarna och därmed njöt jag såklart mest när de gamla alstren avverkades. Nu har jag ju lyssnat in mig, nu älskar jag varenda låt, nu vill jag se dom igen. Fast jag kanske borde spara pengar istället...

Inga kommentarer: