måndag, oktober 31, 2005

Så bra att jag köpte singeln

Det var säkert tre år sedan jag senast köpte en singel. Singeln är död, det verkar alla vara överens om. Den typen av människor som inte gillar musik á la hysteriskt skivsamlande laddar ner sin musik från Internet och vi som ser musiken som ett intresse och en passion lägger hellre pengarna på ett helt album (albumet får inte dö, snälla dö inte… ). Men nu var jag tvungen att ha den här låten, jag hade kunnat ladda ner den men det ligger inte för mig, kanske har jag helt enkelt ett väldigt materialistiskt behov av att äga musik. ”You are the generation that bought more shoes and you get what you deserve” med brittiska Johnny Boy var alla kritikers favoritlåt under våren. Då var jag inte direkt övertygad men nu har jag plötsligt blivit hopplöst förälskad i den, så till den grad att jag köpte singeln. Låten är ta mig fan perfekt! Lugn men samtidigt energisk, lågmäld men på samma gång pampig. Den smyger igång men pålägg efter pålägg gör att den växer mer och mer och när jag hör den vill jag ta med mig en gigantisk stereo, höja till högsta volym och promenera längs gatan medan jag vrålar med i varenda textrad. Perfektion mina vänner, perfektion.

(Skriven 27/8 - 05)

Inga kommentarer: