måndag, oktober 15, 2007

Att vara eller att inte vara...

...på Debaser ikväll.

Ska jag gå och se Animal Collective eller ska jag låta bli?

1. Går jag så måste jag gå ensam för jag känner ingen som vill följa med
-å, andra sidan skulle det definitivt inte vara första gången och säkerligen inte sista heller. Jag har alltid varit mer benägen att lägga pengar på konserter än min omgivning. Jag är van.

2. Pengar. Det är som vanligt lite dyrt, 255kr om man köper i dörren. Jag har ca 350 kr på mitt konton och det är fortfarande en och en halv vecka till den 25:e.
- Men. Jag har mat så att jag klarar mig, jag kommer inte svälta. Helgen ska dessutom spenderas med släkten på landet och där finns inget att göra av med pengar på. Det skulle gå. Fast jag kanske kommer vilja göra Nånting annat som kan kosta pengar innan nästa torsdag, det kan ju vara jobbigt att förutsätta att jag inte vill det...

3. Jag har lyssnat på nya skivan Strawberry Jam en hel del den senaste veckan. Problemet är att ganska exakt varannan gång när jag lyssnar på den tänker jag "oj, vad bra, jag ska nog gå och se dem ändå". Andra hälften av gångerna tänker jag: "nja, så bra är det väl ändå inte, det kommer komma andra konserter jag vill lägga pengarna på".

Så vad gör jag?

Animal Collective eller inte Animal Collective?

Inga kommentarer: