fredag, oktober 26, 2007

Fin gammal spellista

I söndags åkte jag buss i tre och en halv timme. Jag är van vid länge så det kändes inte så farligt, speciellt inte då jag tryckte igång en spellista som jag inte mindes att jag hade. Jag minns nu att jag gjorde den nån gång när jag hade lite bråttom (fast med tanke på det var den väldigt lång) och det märks för efter två låtar är alla andra i bokstavsordning vilket betyder att jag satt med I-Tunes biblioteket och tog låtar jag kände för eftersom jag scrollade ner. Inte sån välplanerad ordning med andra ord men den funkade väldigt bra ändå. Den var som följer:

Morrissey - First of the gang to die
Joy Division - Love will tear us apart
(Ingenting) - Punkdrömmar
2raumwohnung - Kommt zusammen
Beatles - Twist and shout
Belle and Sebastian - Get me away from here I'm dying
Betty Lavette - What condition my condition is in
Big Star - 13
Bob Dylan - Like a rolling stone
Camille - Ta douleur
CSS - Lets make love and listen to death from above
Darkel - My own sun
Devendra Banhart - I feel just like a child
Dusty Springfield - Son of a preacher man
The Embassy - Some indulgence
France Gall - Poupée de cire poupée de son
George Baker - Little Green Bag
Iggy Pop - The Passenger
Jeff Lewis - No LSD tonight
Jens Lekman - Maple leaves
Johnny Dowd feat Neon Baptiste - Barbed wire
Kate Bush - Wutering heights
The Knife - You take my breath away
LCD Soundsystem - Daft Punk is playing at my house
Leonard Cohen - Hallelujah
Mama's and the Papa's- California dreamin'
Mando Diao - Long before Rock 'n' Roll
Marble - Nancy Drew
Nancy Sinatra - These boots are made for walking
Nationalteatern - Kolla Kolla
Nick Cave and the Bad Seeds - Red right hand
Pulp - Common people
Ramones - Beat on the brat
Regina Spektor - That time
Rita Pavone - Ill ballo del mattone
Robyn - Konichiwa bitches
The Smiths - Sheila take a bow
Stereo Total - Comme un garcon
Tough Allience - Make it happen
Tralala - All fired up
TV on the Radio - Playhouses

Jag gillar den, känns varierad och jag tycker att alla låtar håller måttet i sällskapet men jag är ändå peppad på att göra en ny spellista, jag tror bestämt att jag ska göra det på en gång då podden vaknat igen. Jag återkommer med hur det blev.

Inga kommentarer: