tisdag, oktober 02, 2007

Hybris - igen

Min återhittade blogginspiration (och faktumet att jag har börjat få kommentarer igen, wohoo!) har gjort att jag spenderat dagen med att överskatta min egen förträfflighet. Jag gottar min allmänna förträfflighet och framför allt då denna blogg och hur tidigt jag startade den. Jag går in på min egen profil och läser orden "På Blogger sedan januari 2005". Take that newbes!
Jag minns när det bara vara dryga 10 bloggar registrerade under musik på bloggtoppen och liknande. Jag kanske inte alltid varit så aktiv men Musikmani har överlevt och är på väg in i trotsåldern.
Dagens funderingar har lett till följande slutsats: Musikmani skulle kunna vara en institution i bloggvärlden. Det enda som saknas är väl egentligen en läsekrets... hehe

- och genast avtog min självgodhet

2 kommentarer:

Unknown sa...

jag läser iallafall! :) Och hoppas på att jag också ska få tillbaka nån slags inspiration nån gång. Men det är väl som du skrev, de där studierna tar rätt mycket tid. typ.

Ida sa...

Ah, ljuva bekräftelse. Inlägget var ett skamlöst fiskande efter en gnutta uppmärksamhet och tur hade jag. Tack Anders, jag blir oerhört glad av din kommentar och sen när jag kikar på din blogg och ser att du har länkat till mig blir jag ännu gladare. Och sen när jag ser att du skrivit om en massa bra band blir jag ännu, ännu gladare. Tack.