torsdag, oktober 18, 2007

Pank av goda skäl

Som min kära läsare Valle påpekade i en kommentar nedan så behöver man ju inte deppa alltför mycket när man missar en spelning i Stockholm, det kommer ju tusen åter och det är så sant så.
Häromdan satt jag och lusläste alla konsertscheman och blev alldeles till mig.

1. CocoRosie kommer. Jag köpte biljetten på sekunden då jag såg det. Tack vare detta faktum är jag på väg att kanske, kanske, kanske komma över den traumatiska konsert-missen från i somras. Jag är så sjukt peppad.

Sen ska jag garanterat se O'Death igen som var bland Accelerators bästa, inte så dyrt var det heller!
Stereo Total blir också ett måste. Jag är oerhört glad att de kommer. Jag har visserligen inte satt mig in i senaste skivan men det kommer bli bra, jag känner det på mig.

Sen har jag velat i några veckor över om Rufus Wainwright är värd att se en gång till i år till den nätta summan av 375 kr. Jag lutade åt nej, en kompis påpekade bestämt att jag skulle ångra om jag inte följde med. Jag tänkte egentligen vela ett tag till men kom på att det antagligen var utsålt redan ändå. Jag kollade Ticnet och där stod de livsfarliga orden "fåtal biljetter kvar". Vid åsynen av den gula lilla fyrkanten som indikerar att ännu är det inte för sent glömmer jag alltid allt vad beslutsångest heter och kastar mig över köp-knappen.

Och så var månadens budget överskriden med alldeles för mycket - men det kommer vara värt det.
Jag älskar Stockholm...

Inga kommentarer: