fredag, oktober 19, 2007

Konki Duet

Vilken tur att man har uppmärksamma kompisar. Jag hade spanat in, trodde jag, alla konserter som hålls i höst och faktiskt suckat lite att debaser Malmö hade bokat The Konki Duet och det var ju inte alls nära mig. Redan samma kväll får jag sms som påpekar att på onsdagkvällens Bring your fiends på "Landet" är det just den parisiska trion som står på scen, dessutom för en billigare penning än Debaser. Mitt sms-svar blev: Jag dör av lycka.
Ända sedan första gången jag såg dem, på underbara This is our music har de funnits i mitt hjärta och det var en så fin kväll. Landet är ju en underbar lokal bara i sig och nu var det dessutom alldeles lagom mycket folk och som sagt, ett oerhört bra band.

Jag orkar inte med att försöka mig på en beskrivning av musiken men det jag gillar bäst är den undersköna japanskans fina röst och sättet fiolen faktiskt är en naturlig del av huvudintrumentsättningen och inte bara en utsmyckning. De lät mycket mer än vad jag mindes från TV men jag klagar inte.

Det var en väldigt bra spelning och en väldigt trevlig kväll.

Inga kommentarer: