tisdag, oktober 16, 2007

Det blev...

Inte.

Jag velade in i sista sekund. Animal Collevtive eller inte Animal Collective. Jag bröjade mentalt föreställa mig att jag hade bestämt mig för att gå, kollade upp rätt tid osv. Jag beslutade mig för att om jag hann plugga allt jag hade planerat skulle jag belöna mig själv med att gå. Jag insåg att det inte skulle hålla och lade om planen att jag fick ha max 10 sidor kvar av läs-kvoten när det var dags att gå.
Jag klarade den målsättningen precis men då var det som om all luft gick ur mig. Så jag stannade hemma, tog tag i de sista 10 sidorna och ägnade resten av kvällen till Kobra och Boston Tea Party.

Jag ångrar mig inte nämnvärt ännu men på ett teoretiskt plan är jag lite arg på mig själv att jag inte utnyttjar möjligheten att mer spontant gå på spelningar som jag tror kan bli bra, sånt jag vill se men inte skulle åka 40 mil för. Jag hade säkerligen inte ångrat mig om jag hade gått.

Tur för mig att det kommer andra konserter fram över.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahah korkat val tjejen!

Anonym sa...

om man bor i Stockholm är man ju i alla fall ganska bortskämd med konserter. Så det känns kanske inte så hemskt att missa något som man gärna hade velat som i exempelvis Karlstad. Om man missar ett bra band här vet man att man får vänta i typ ett halvår innan det kommer något nytt man vill se...

Ida sa...

Till Siimä: Jag vet att det var dumt. Korkat låter obehagligt nedsättande, nästan lika nedsättande som tjejen. Skrattet hjälpe ju inte. Jag tog illa upp.

Till Valle: Tell me about it! Jag har ju så sjuk tur att jag bor här nu men alla år i SUndsvall gör att jag vet allt om den där situationen. Jag ska gnälla mindre!