söndag, januari 15, 2006

Inspirationsvakum

Jag har känt mig fruktansvärt oinspirerad i helgen när det gäller bloggen och det verkar hålla i sig. Jag har lyssnat på ovanligt mycket musik, non-stop hela helgen faktiskt men jag har ingenting att säga om det. Jag tittade inte ens på Almost Famous i fredags, jag som alltid har älskat den filmen och ag känner att det har en koppling till min plötsliga ovilja att diskutera musik. För att råda bot på den här stiltjen från min sida tänkte jag skriva något ganska irrelevant. På min presentation på Bloggportalen har jag nämligen skrivit att om jag fick tre önskningar så skulle jag önska mig musikalisk begåvning, musikalisk begåvning och musikalisk begåvning. Jag skrev så för att illustrera hur gärna jag skulle vilja vara musikalisk men ärligt talat så skulle det ju vara ett extremt slöseri med önskningar. Jag har sorgligt nog funderat väldigt noga på det här och kommit fram till olika önskningar som jag skulle välja. Med önskningar menar jag alltså av typen anden i lampan önska dig vad du vill och då vore det onödigt att välja saker eller pengar, det kan man ju få på andra sätt utan jag satsar på egenskaper så:

1. Musikalisk begåvning är fortfarande en stark etta. Helst extrem sådan, att kunna spela alla instrument, sjunga och komponera oerhört bra.

2. Kunna alla språk i hela världen. Vore det inte häftigt att kunna åka vart som helst och ändå förstå och bli förstådd?

3. Ha utmärkt hälsa och kroppskonstuktion oberoende av vad man äter eller om man rör på sig. Att vara ett hälsofenomen utan ansträngning verkar ju väldigt praktiskt.

Nära att slå ut nummer tre är att ha ett fotografiskt minne. Tänk att kunna läsa allt en gång och sen bara komma ihåg det. Väldigt praktiskt men potentiellt lite jobbigt också men får jag en fjärde önskning också så slår jag till.

Ett ganska meninglöst ämne kan tyckas men ändå ganska intressant. Fler idéer på bra önskningar motages gärna.

Inga kommentarer: