söndag, januari 01, 2006

Nyårsönskningar

Nyårslöften är ett välkänt begrepp men löften ligger inte för mig, det är roligare att önska. Jag har massor av förväntningar på det nya året och här är de önskningar jag kommer på just nu:

  • Jag hoppas kunna se Belle and Sebastian live. Jag har alla deras skivor men har aldrig lyckats ta mig till en spelning men nu när det blir dags för en ny skiva måste det väl också bli dags för en ny turné. Måtte jag kunna gå då.

  • Jag vill att The Essex Green äntligen ska släppa den utlovade nya skivan och att den kommer vara minst lika bra som de två föregående.

  • Jag hoppas Bright Eyes släpper en riktigt gigantisk EP-samling á la Belle and Sebastian fast helst ännu större. Jag älskar allt människan gör och vill ha allt han har gjort så fort som möjligt.

  • Debaser till Sundsvall. Snälla!

  • Massor av popmusik på festivalerna. Jag vet att jag är egoistisk men snälla förvandla inte Hultfred till en svartrockarfestival.

  • Alla skivor får också gärna kosta under hundralappen om det inte är för mycket begärt...

  • Att det finns mängder av bra franska band som jag kan upptäcka när jag är där.

Och så önskar jag så klart att alla ska ha det bra, lyssna på mycket bra musik och vara allmänt lyckliga och framför allt att fler människor i Sundsvall börjar gå på konserter.

3 kommentarer:

Daniel sa...

Bra önskningar. Hoppas något slår in.

Daniel sa...

Javisst, du kan alltid lita på mig :)

Anonym sa...

Debaser kommer med största sannolikhet att komma till Östersund eller Sundsvall. Anledningen? Jag flyttar till Gbg, vilket, i enlighet med Murphys lag, per automatik innebär att musikscenen i regionen exploderar...