måndag, januari 09, 2006

Skivor kostar pengar

Den absolut läskigaste årssammanfattningen är att räkna ihop alla mina utgifter under året. Jag för en mycket ambitiös kassabok och det är bra att veta vart alla pengar tar vägen men obehagligt när men ser hur mycket man faktiskt spenderar. Jag gjorde av med snuskigt mycket pengar 2005 mot för vad jag har gjort övriga år men jag ligger åtminstone på plus.

Det som intresserar mig mest är så klart hur mitt skivköpande har varit och kurvan går stadigt uppåt för varje år. 2005 köpte jag sammanlagt 62 skivor för 6222,5kr och det är några fler, eller rättare sagt betydligt fler än 2004 då jag bara kom upp i 33 st. Dessutom fick jag 8st skivor under året så själva utökningen av min skivsamling blev alltså 70 nya skivor, inte illa när man inte har någon inkomst.

Jag har ingen aning om hur jag hade råd med det, mer än en skiva i veckan! Men jag hoppas att jag ska ha råd att köpa ännu fler i år men det mesta tyder tyvärr på en nedgång men jag ska inte underskatta mig själv.

Därmed var den ekonomiska årsrapporten slutförd och jag lovar att det kommer att bli väldigt få rapporter den närmaste tiden.

2 kommentarer:

Linus Brännström sa...

Alf var den 22:e mest spelade artisten i p3 under 2005... jag tror inte en månad räcker till för den placeringen. men det är ju bara min teori.

för övrigt saknar jag också mig själv på dagbladets nöjessidor men månadslön är ju alltid månadslön... en gång i månaden skriver jag dock nöjeskrönikor i norra västerbotten.

vad gäller bloggen skriver jag nästan aldrig i den. har varken tid eller ork. dessutom vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om...

Caroline sa...

verkligen läskigt att räkna ihop årets skivutgifter. tyckte först att det lät sjukt mycket med dina 6000 spänn och tänkte sköööönt att jag i alla fall inte kommer upp i såna summor. sen kom jag på att jag faktiskt utökade samlingen med runt 100 skivor förra året och det blir ju lite mer... och så tänker åtminstone alltid jag att NU ska jag skärpa mig, jag är trots allt student, jag har inte råd, men joooo... aja, hejhej.