onsdag, januari 11, 2006

Just ja, Musikbyrån

Musikbyrån har lagt ut sitt schema för vårens omgång av Musikbyrån live. Hurra vad roligt var min första tanke, framför allt att de ska visa spelningen med The Bear Quartet från Nalen. The Bear Quartets "Angry brigade" var den första riktigt alternativa skivan jag köpte och med alternativ menar jag att jag inte hade hade hört dom på MTV och alla jag kände sa The vaddå? Ouartet när jag nämnde det. Så dom ligger mig väldigt varmt om hjärtat men till min förskräckelse insåg jag den konserten inte kommer att visas förrän jag har lämnat landet. Jag hade nämligen tänkt att hoppa över det här med slask i år och spendera några månader i Frankrike men nu börjar jag inse att jag inte riktigt har tänkt igenom det här. Jag kommer ju att missa oerhört mycket bra tv, Musikbyrån då till exempel och det hade jag ju inte alls tagit med i beräkningarna...

Nä, skämt åsido, jag ångrar inte att jag ska åka men det stör mig verkligen det här. Visserligen ska väl programmen finnas ute på internet men jag vet egentligen inte hur det kommer att bli med uppkopplingen vilket gör att jag inte rikitgt vet hur det kommer att gå med bloggen heller. Det är väl bara att vänta och se, det är väl antagligen lite för mycket begärt att be Musikbyrån skjuta upp hela säsongen tills jag kommer hem.

2 kommentarer:

Knegarn sa...

tjena. jag har också en musikblog

knegarn.blogspot.com

Anonym sa...

Japp, en av få.. Schysst lista över bästa album 2005 förresten. Med ett undantag, Babyshambles och Anthony & Johnsons borde byta plats..