lördag, januari 28, 2006

Lucy velar på skivrean del 1

Jag kan inte bestämma mig, varken för vilka skivor eller för hur många, det finns för mycket att välja på och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag började som jag alltid gör, jag klickar köp på alla skivor jag vill ha för att se hur dyrt det skulle bli. Som vanlligt skulle det bli mycket dyrt så då är det dags att börja rensa. Skiva efter skiva plockas bort, hejdå The Supremes, hejdå Martha Wainwright och en hel del andra också. Målet är att komma under 400 kr vilket är kvar av pengarna från min bokförsäljning efter att ha impulsköpt ett par skor för 100kr. Efter en lång vånda fanns det fem skivor kvar på listan men prisgränsen överstegs så en till skulle bort:

Sufjan Stevens: Come on feel the Illinois 129kr- en potentiell ny favorit
Broken Social Scene: Broken Social Scene 99kr-alltid intressant
The Arcade Fire: Funeral 129kr-ja, jag vet att jag är sen när det gäller den
Bloc Party: Silent alarm 99kr- sen som sagt
The Postal Service: Give up 79 kr- snart ska den äntligen vara min


Men det gick inte, jag kunde inte ta bort någon så jag sparade kundvagnen och skulle sova på saken. Det var tre dagar sedan och jag har fortfarande inte bestämt mig. En måste bort...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Silent Alarm, den "limiterade" med bonus dvd, finns annars på megastore.se för 79.. Det mesta verkar billigare där, vilket förvånade mig.

Anonym sa...

Silent Alarm är för arrangerad, lite tråkig. Dessutom har man ju redan hört sig mätt på singlarna. Skulle jag valt, skulle den ha gått bort...