torsdag, december 15, 2005

Ge mig Sonicbonus - snälla!

Min prenumeration på Sonic går ut efter nästa nummer och idag fick jag erbjudande med posten om att teckna en nu vilket jag naturligtvis hade tänkt göra. Precis som det brukar vara när det är dags att förnya får man möjlighet att få en skiva om man är tillräckligt snabb och jag hoppas verkligen att jag skyndade mig tillräckligt. Förra gången det hände tyckte jag att jag var jättesnabb som skickade in dagen efter men då blev jag lottlös så den här gången tog jag ingen risk utan slängde mig iväg till banken för att betala och svor hela vägen dit över att jag inte har skaffat internetbank. Det svåra var som vanligt att välja vilken bonuspresent man vill ha, ifall man nu har turen på sin sida. Alternativen var nyaste skivorna av Martha Wainwright och Broken Social Scene, debuterna från Radio LXMBRG, Yttling Jazz och Montt Mardié, El Perro del Mar:s nya EP och Sonicboken Trender är galna. Och man måste rangordna. Det kändes omöjligt eftersom jag ville ha allt som vanligt. Jag satte boken sist eftersom en bok aldrig kan bli en skiva och El Perro näst sist för även om jag älskar henne så är en EP kortare än ett album. Sen hade jag ångest, visste inte hur jag skulle göra men det slutade med att jag satte Montt Mardié först, en ny Rocky Dennis sägs det och det låter ju spännande. Men bara jag får nån så blir jag superglad, snälla snälla låt mig ha varit tillräckligt snabb.

Inga kommentarer: