tisdag, december 27, 2005

Mina julklappsskivor -05

Jag glömde ju att berätta vilka skivor jag faktiskt fick i julklapp. Trots att jag kände mig tvungen att göra en jättebeställning direkt efter jul så fick jag faktiskt några också:


Jenny Wilson - Love & Youth
Regina Spektor - Soviet Kitsh
Islaja - Palaa Aurinkoon

Tack mamma. Du har visserligen ganska usel smak själv men du är väldigt duktig på att läsa önskelistor och förstå att det som står där är det jag vill ha =)

Franz Ferdinand - You could have it soo much better

Det är inte lätt för farmor och farfar att köpa skivor till mig när jag bara vill ha sånt som nästan inte går att hitta i vanliga affärer, i alla fall inte på Åhléns. Jag valde medvetet ut skivor som de förhoppningsvis skulle kunna hitta men det gick inte så bra. Men den här hittade de i alla fall så det var starkt, tyvärr börjar jag tveka lite angående om jag verkligen ville ha den. Behöver jag verkligen två skivor med Franz Ferdinand?

The Embassy - Tacking

Ännu ett försök att komma på något bra som skulle finnas i en skivbutik och det lyckades. Tack, farbror "Johnny".

Katie Melua - Piece by piece + en bränd blandskiva

Jag förväntar mig inte att någon läser min blogg så noga att de kommer ihåg min önskelista men jag berätta att Katie Melua inte fanns med där. Min käre faster och ingifta farbror valde istället att fördöma min musiksmak och ge mig en skiva jag "borde vilja ha". Få man verkligen göra så?!? Nu har jag inte lyssnat på den än men så småning om kommer det här finnas ett antingen väldigt förbannat eller väldigt tacksamt inlägg, vi får ser vad det blir. Och om ni läser det här kära faster och typ farbror så kan jag berätta att den brända skivan hackar.


Jag hade i alla fall en väldigt trevlig jul. Det var bara synd att den tog slut så fort så just nu försöker jag övertyga familjen att vi borde köpa mer julmat och äta julbord till middag imorgon. Det är inte likt mig som brukar slita ner mina julpynt men i år så känner jag the holiday spirit.

Inga kommentarer: