måndag, december 12, 2005

The White Stripes - så ocoolt, så bra

P3 live på måndagar, det är grejer det. Idag var det The White Stripes och jag blev påmind om att det verkligen är ett av mina absoluta favoritband, ja jag glömmer faktiskt bort det ibland. För två år sedan var The White Stripes det coolaste som fanns, de var så inne. Så är inte längre, de säljer ju fortfarande men det är inte "creddigt" längre eller det är i alla fall så det verkar vara. Tur för mig att jag inte har något emot att vara ocool, det är lite min grej (ibland). Jag hörde de på P3 och mindes, oj oj oj vad bra det är. Jag har inte köpt den nya skivan för jag tänkte att jag kanske inte behövde den när jag redan har fyra men jag hade fel. Om tio, tjugo, femtio år finns det vissa band och artister som folk kommer att minnas, som kidsen kommer att veta vilka de är fast det var länge sedan de var aktuella. Jag undrar ofta vilka det kommer vara men jag är redan nu helt säker på att The White Stripes kommer att vara ett av dem.

Inga kommentarer: