lördag, december 31, 2005

Topp 5 2004 - listor blir alltid fel

Jag hittade precis min årslista för 2004, mina favoritskivor från förra året. Den finns inte att hitta på den här bloggen utan fanns på den första musikmani på bloggi och det är jag ganska glad för, för jag håller verkligen inte med mig själv. Jag kan inte riktigt stå för den där listan och det är väl därför jag tycker att det är så jobbigt att sätta igång med årets, jag vet ju att jag kommer ångra mig. Anledningen till det är att jag aldrig hinner köpa alla skivor jag vill ha och därmed inte får särskilt bra överblick, det har visserligen gått bättre med det i år men det finns inte en chans att jag kommer hålla med mig själv nästa år. Fast det är kanske också en del av charmen, att smaken förändras men vad tyckte jag då. Men jag kan ändå inte låta bli att bli irriterad över att några av mina absoluta favoritskivor inte uppmärksammades av mig själv. Så som motgift kommer här min topp 5-lista från 2004, bestående av skivor jag inte brydde mig ett dugg om då.


1. Joanna Newsom - Milk-eyed mender

2. CocoRosie - La maison de mon rêve

3. Rilo Kiley - More Adventures

4. The Polyphonic Spree - Together we're heavy

5. Khonnor - Handwriting


Jens Lekman är den enda från min lista från förra året som fortfarande skulle slå sig in här, det enda jag kan glädjas åt är att jag har fattat brilliansen av de här skivorna nu. Jag ska fortfarande göra en lista för i år också, imorgon tror jag och om ett år kommer jag med största sannolikhet rätta den också...

Inga kommentarer: