torsdag, december 08, 2005

Min önskelista

De senaste dagarna har jag kollat runt på en del bloggar och här och där börjar man hitta en hel del önskelistor, alla olika förstås men en sak återkommer hos ganska många och det är ett påpekande att de inte vill ha några CD-skivor för det har dom lagt av med. Jag visste redan att CD-skivan var på väg att om inte dö ut så i alla fall närapå utrotas men det här är väl ett tydligt tecken på att det kommer att hända väldigt snart. Jag som älskar att äga skivor och avskyr det dåliga ljudet i mp3-spelare och datorer har så klart en lite annan inställning och min önskelista består som en kontrast också i stort sett uteslutande av CD-skivor nämligen följande:

Jenny Wilson : Love and Youth
Regina Spektor: Soviet kitsch
The Polyphonic Spree: Together we’re heavy
Islaja: Palaa Aurinkoon
Tenniscoats: The Ending Theme
M.I.A: Arular
Hello Saferide: Introducing…
Davide Balula: Pellicule
Electrelane: Axes
Anthony and the Johnsons: I’m a bird now
Vashti Bunyan : Lookaftering
The Embassy: Tacking
Acid house kings: Sing along with the Acid house kings
Feist: Let it die
The Tough Alliance: New school
Babyshamblers: Down in Albion
Finishing School: Destination girl
Franz Ferdinand: You could have it so much better
Midaircondo: Shopping for images


När jag gör den här uppräkningen känns det nästan som om jag inte kan ha köpt en enda skiva i år och ändå har jag köpt över 50 stycken (vilket är mycket när man är student). Listan gör verkligen ingen hemlighet av hur fascinerad jag är av This is our music och hur mycket jag dyrkar Sonic, värst är TIOM, varje vecka är det fler skivor jag vill ha men jag har faktiskt hållit ner den här listan till minsta möjliga. Jag känner mig dessutom lite barnslig med tanke på att jag faktisk också har skrivit ner den och gett väl valda delar till föräldrar och nära släktingar men jag är som sagt en fattig student, jag är fullständigt beroende av att folk köper skivor till mig, hur skulle jag annars klara mig. Fast jag räknar förstås inte med att få alla, så bortskämd är jag inte men man kan väl få drömma…



(De enda två övriga sakerna på min önskelista som inte är CD-skivor är en ny skivspelare och Quentin Tarantinos DVD-box)

Inga kommentarer: