måndag, november 28, 2005

Hatar Norrland

Idag hatar jag Norrland. Oftast tycker jag att Norrland är helt ok men inte idag. Alla dagar Regina Spektor spelar i Stockholm hatar jag Norrland. Regina med sin fina röst och sitt fina piano har varit en av mina favoriter under året och här sitter jag 40 mil ifrån henne, visserligen närmare än någonsin men ändå ruskigt långt bort. Jag hatar Norrland rätt ofta faktiskt, varje gång Efterklang spelar i Stockholm, varje gång Anthony and the Johnsons spelar, varje gång det är en bra konsert någon annanstans och inte här. Det är egentligen inget fel på Norrland förutom att alla konserter alltid är så långt borta, det är bra här, jag kan bara inte stanna här. Idag var det kallt och långt till Stockholm och då hatar jag Norrland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, jag vet hur det känns - jag är uppväxt i Blekinge där jag hade noll möjlighet att se nånting jag gillade. Så.. jag stack till USA, och när jag kom hem flyttade jag till stockholm (i våras) och nu.. får jag gå se mina favvosar.

regina var väldigt bra, och du kan iallafall få se lite foton jag tog igår på min hemsida? (killtoknow.org) ..videoklippet är tyvärr inte online än..