lördag, november 19, 2005

Stressade björnar

Jag var nyss inne och röstade på Rockbjörnen och det tyvärr under tidspress. Det är inte bra att utföra så viktiga saker under tidspress och med viktiga menar jag inte att jag tycker att Rockbjörnen är ett oerhört viktigt pris utan viktigt för att man ska bestämma sig för vilka man tycker är bra nog för att få ett pris. Egentligen spelar den här första omgången inte så stor roll eftersom dem jag röstar på aldrig lyckas bli nominerade i alla fall men man kan ju alltid hoppas. Jag hade som sagt bråttom när jag röstade, jag kommer knappt ihåg vad jag valde men jag minns att det vars vårt att komma på en bästa svenska manliga artist. Inte för att det var svårt att välja utan för att det var svårt att komma på någon. Till slut valde jag Alf, han är bra fast inte lika bra som förra året. I övrigt tror jag att mina resterande röster delades av Frida Hyvönen, Jenny Wilson, Suburban Kids with Biblical names, The Though Alliance, El Perro del Mar, Devendra Banhart, Electrelane, M.I.A och Brigt Eyes. Jag kommer inte ihåg vem son var på vad men det viktigaste är att försöka få med dem man vill få med. Men jag var ju stressad så glömde säkert nån och sen kommer jag att ångra mig men så är det alltid...

Inga kommentarer: