lördag, november 05, 2005

Pussar till SVT

Jag såg på kulturnyheterna igår där de pratade om hur få tittare SVT har i åldrarna, jag tror det var 16-26 eller något sånt. Tonåringar är kanske i allmänhet inte så stora public service- fans men nyheten var att det tog ännu längre tid innan folk hittade tillbaka till SVT vars publik bara blir äldre och äldre. Jag är 19 och jag älskar SVT, nästan alla mina favoritprogram går där; Musikbyrån, This is our music, Studio pop och lägg där till alla konserter och musikdokumentärer som har visats genom åren och även superintressanta K-special. Nästan alla de bästa filmerna går på SVT, det var mitt kära public service som började visa The Office, Helt hysteriskt och en hel del annat gottigt i komediväg. Det är så oerhört befriande med två kanaler som inte hela tiden måste tänka på hur många tittare de har utan istället har en plikt att ge svenska folket kvalitet. Jag låter kanske som en gammal tant men det kan inte hjälpas, SVT förtjänar att hyllas och det är synd och skam att min egen generation vänder dem ryggen. Men de har ju mig och jag är ett superfan, SVT är så jävla bra. Jag tittar egentligen alldeles för mycket på tv och jag får i mig en hel del skräp men SVT är som ett motgift och något jag definitivt inte kan vara utan. Länge leve public service!

Inga kommentarer: