lördag, november 12, 2005

Riskerar inte pengar på Doherty

Det är inte lätt att dra på konsert i storstan när man bor 40 mil därifrån utan då blir man alltid tvungen att välja sina konserter med stor noggrannhet. Det kostar en del när man måste ha resa, boende och mat utöver konsertbiljetten och sen vill man ju helst också ha med sig någon om man ska åka iväg, det är helt enkelt inte helt enkelt. Jag har inte varit på någon konsert alls i höst, det har inte riktigt gått att välja. Ett alternativ var att se Baby Shamblers på Nalen nu på fredag men när en konsert blir en lika stor grej som en semesterresa rent ekonomiskt sett så får man alltid tänka efter två gånger. Jag älskar verkligen Peter Doherty som musiker, han låter så jävla härligt rock 'n roll, både The Libertines och Baby Shamblers är stora favoriter hos mig och jag tvekar inte om att det är hans förtjänst. Men tyvärr lever han ju väldigt rock 'n roll också och det är inte lika kul för det är svårt att lita på en knarkare. Jag vågade inte köpa biljetter till konserten på fredag och ordna med resa och allt som måste till, risken för att det skulle bli inställt kändes för stor, för mycket pengar att riskera. Det blev inställt. Den här gången tog jag rätt beslut och får behålla mina pengar för jag älskar mannens musik men jag litar inte honom ett ögonblick.

Inga kommentarer: