onsdag, november 16, 2005

Hjälp jag är patetiskt!

Jag har inte varit på en enda konsert på hela hösten! En hel konsertlös höst, det är skandal, det är deprimerande, det är nästan så att jag inte borde få ha kvar det som ett av mina intressen. Ikväll hade jag dessutom två olika konserter i området som intresserade mig. The Animals spelade på en liten ort alldeles i närheten och ja, jag vet att dom bara är gamla gubbar nu och lite sorgliga som fortfarande turnerar men jag har en extrem 60-talsfetisch. Jag dyrkar 60-talet, jag menar kan man annat än älska ett årtionde då till och med topplistemusiken var bra? Så The Animals var ett alternativ, det andra var The Soft Eyes på den lokala rockklubben. Lugn, skön pop av medlemmar från The Concretes och Marit Bergmans kompband. Helt min stil med andra ord men gick jag? Nä, jag satt hemma och tittade på Top Model. Soft Eyes var till och med gratis, jag du hörde rätt: gratis och ändå gick jag inte dit. Jag känner inte igen mig själv längre, jag har aldrig tvekat inför att gå på konsert även om jag blivit tvungen att gå ensam men nu går det inte. Jag kan inte annat än skaka på huvudet åt mig själv. Vad ska jag ta mig till?

Inga kommentarer: