fredag, november 25, 2005

Nu tänker jag förolämpa Death Cab

Musikbyrån var bra som vanligt men de påminde mig om något som stör mig och nu tänker jag förolämpa Death Cab for Cutie. Eller förolämpa kanske är fel ord men jag måste skriva och berätta att jag inte tycker att dem är bra och det stör mig. Jag har känt till dem ganska länge framför allt på grund av att många musikjournalister som jag har respekt för är stora Death Cab fans vilket naturligtvis innebar att jag kollade upp dem. Jag lånade Transatlanticism, deras skiva från förra året på biblioteket men den fastnade inte riktigt. Så jag lånade den igen och igen och igen eftersom jag var så säker på att jag skulle gilla den. Jag har aldrig gett en skiva så många chanser men till slut var jag bara tvungen att konstatera; jag tycker att Death Cab är tråkiga. Jag kan inte säga något om det nya albumet för jag har inte hört det men den extrema leda jag känner varje gång jag kämpar mig igenom Transatlanticism gör inte att jag blir direkt sugen på att höra den. Ben Gibbard borde hålla sig till att skriva texter för jag älskar verkligen hans andra projekt The Postal Service men Death Cab, nej. Men det gör ingenting att jag inte gillar dem, ibland fattar man helt enkelt inte grejen, fast de har i alla fall ett av världens snyggaste bandnamn. Death Cab for Cutie, det skulle mitt band heta om jag hade ett...

Inga kommentarer: