lördag, november 26, 2005

Lennon till farfar?!?

Jag lider av extrem åldersnoja. Jag är ung i gemförelse med majoriteten av Sveriges befolkning men det hjälper inte faktumet att jag bara blir äldre och äldre för varje sekund. CDON har nu ökat min panik ytterligare. Eftersom jag hittills har haft lite problem med att komma på några bra julklappar så surfade jag in på CDON:s julklappstips där någon (antagligen väldigt okunnig person) har funderat ut vad man kan ge sina famijemedlemmar. Där såg jag något som nästan fick mig att smälla av; musiktipsen till farfar/morfar betstod av Elvis Presley, Johnny Cash, John Lennon och Cream. Elvis, Cash, Lennon?? Min farfar vet knappt vilka de är eller ok han vet vilka det är men han tycker ju att det är skränig ungdomsmusik. Han gillar Frank Sinatra och Ella Fitzgerald, det är min pappa som gillar Cash och Lennon. Alltså betyder det att min pappa är som en farfar, att jag skulle ha barn. Herre gud, jag är ju ett barn, eller nästan, det var i alla fall inte så länge sedan jag var. Det här var bara ännu ett exempel på att jag börjar bli gammal, jag minns ju att vi inte alltid har haft en CD-spelare, att vi inte alltid har haft video. Jag hör tydligen inte till den unga generationen längre, nuförtiden lyssar de som är farfar/morfar på Elvis.

Inga kommentarer: