måndag, november 21, 2005

Titta där! -->

Titta där till höger! -->
Där finns det en liten bild där det står bloggtoppen. Och nej, jag är inte jättestolt över att ha registrerat mig på en sida för att fiska läsare, jag känner mig lite patetisk över att försöka göra reklam för mig själv utan det jag är stolt över är att den är där. Den där lilla bilden tog mig ungefär 45 minuter att få dit och ja, jag håller med, det är lite sorgligt. Men jag råkar vara oerhört usel på allt som har med datorer att göra så därför är jag nu oerhört nöjd över att jag efter många om och men lyckades registrera mig. Jag trodde aldrig att jag skulle fatta hur man fixade dom där länkarna men det gick. Det är egentligen otroligt hur lite jag kan med tanke på att jag startade min första blogg för snart ett år sedan, långt innan Virtanen och Skugge och de andra poppisarna. Hur som helst så är det nu gjort och varför gjorde jag det då? Jo, jag tänkte att det skulle vara kul om någon faktiskt läste det jag skriver. Jag verkar lida av någon underlig smygnarcissistisk egenskap, jag vill bli uppmärksammad och vara anonym på samma gång, tror jag i alla fall. Allt har ju sina fördelar men även sina nackdelar. Det skulle vara roligt om någon brydde sig om vad jag tyckte och det skulle dessutom vara väldigt praktiskt att ha några läsare för då kan man faktiskt fråga om saker också och kanske få svar. Nackdelen är att om ens blogg råkar bli populär då har man nästan en skyldighet att uppdatera den hela tiden, man skriver inte bara för sin egen skull längre utan helst plötsligt blir bloggen som en skyldighet och då är det kanske inte lika roligt länge. Jag ska nog ändå registrera mig på fler ställen, nu på en gång. Jag är nog en narcissistisk jävel trots allt…

Inga kommentarer: